TIP PILIH SET BERPANTANG TERBAIK


Bila tahu je dah mengandung, Para ibu mulalah mencari set pantang terbaik untuk mereka dan anak. Bukan setakat first time baby je tapi boleh kata tiap kali mengandung lah

Sebabnya nak tahu apa yang terbaik boleh kita sediakan semasa berpantang dan keselesaan kita lebih baik dari sebelumnya.

Di sini aalah sedikit info berkaitan untuk memudahkan para Ibu mencari ape yang diperlukan dalam set berpantang. Insya allah



1. Inginkan Jenis Jamu /Supplement

Ramai nak pening samada nak amik jenis yang camanakan. Kalu ikotkan budaya kita Jamul ah semestinya kan.

Jika ambil Jamu, nak amik yang jenis akar kayu atau jenis serbuk atau kapsul? Dan biasanya Jamu ni jenis panas

Jika ambil jenis supplement pula apa beza dengan Jamu ? Kelebihan nya??
Boleh ke amik dua-dua sekali?

Fiza sendiri ada amik Jamu & Suppelement serentak Cuma beza cara pengambilan sahaja. Dan result dia, memang berbaloi cuba






2. Budget




Budget penting untuk pastikan set atau pakej mane bersesuai untuk berpantang. Samada nak amik loose atau nak amik full set.

Jika nak amik yang murah biasa nya tak berapa lengkap setnya. Fiza dah pernah merasa amik set penuh dan tak penuh. Badan rasa sangatlah berbeza.

Kita nak pakai badan lama, dengan nak jaga anak lagi, nak kerja lagi, buat kerja rumah lagi, Berjaga malam lagi. So kalu amik yang murah dan tak jaga dalaman. Memang tunggu je lah badan tu mintak “Sakit Pinggang”, “ Sering Lemah Lesu”, “TakFokus buat kerja” , “Lekas Marah, Moody”.

Fiza memang spend lebih masa anak kedua sebab Nampak kesan masa anak pertama dulu. Simpan sikit-sikit lama lama jadi bukit




3. Boleh diambil seawal mungkin

Fiza sendiri ambil set berpantang ni selepas keluar wad bersalin. Untuk tenaga dan untuk banyakkan susu serta bagi tenaga. Tadi dah “bertarung” nak keluarkan khalifah allah ni, banyak pula darah yang keluar.

Paling penting boleh amik kalu anak kena “Sakit Kuning” atau tak? Jangan sebab anak kuning kita tak makan apa-apa pulak kan. Nanti susu kurang, Badan sakit, Badan lesu, Luka lambat sembuh dan kuning anak pun lambat sembuh

Anak-anak fiza memang ada kuning lepas bersalin tapi fiza cari yang boleh makan walau anak kuning. Sebab nak ulang alik hospital tu, banyak berjalan tau. Nak tunggu giliran lagi.

Alhamdulillah, Kuning anak cepat je sembuh dan badan fiza memang tak cepat letih pun.


4. Boleh sembuhkan luka


Ini paling penting, terutama anak pertama tak sah kalu tak kena potong. So memang akan lebih sakit, pergerakan kena jaga dan pemakanan pun. Silap-silap nanti tetas kena jahit balik tau. Tanpa bius lagi

Macam Fiza sendiri, Alhamdulillah memang kena jaga lah pergerakan tu, jalan kepit walau dah tak rasa mcm sakit selepas beberapa hari. Fiza amalkan set berpantang yang beri nutrisi pada badan dan bila sel badan sihat maka penyembuhan luka sangat cepat. Lepas seminggu tak rasa sengal-sengal dah.


5. Elakkan Sembelit

Ini paling seriau sekali setiap kali berpantang. Sampaikan kalu berpantang ini lah mimpi ngeri sembelit tahap dewa, boleh koyak kalu terlebih teran. Aduh.

Anak first fiza ada masalah sembelit agak teruk juga, risau nk berak. Berejam juga dalam toilet tu. Sampai darah tu biasa tau utk ibu berpantang



Anak kedua, dah prepare dah. Alhamdulillah, memang tiap hari berlari ke toilet untuk “yak yak”. Keluar macam air tau, maybe air masa mengandung tu keluar. Memang kurus tau fiza masa pantang tu


6. Boleh tenangkan ibu

Masa berpantang ni paling penting untuk jaga emosi. Jangan stress jika susu belum keluar, jangan stress jika anak menangis, jangan mudah amik hati dan ambil kisah. Emosi tak stabil boleh kena MEROYAN. Bahaya meroyan ni sampai nak tikam anak lah, ibu terjun bangunan lah. Bahaya sangat.

Jangan pandang ringan dengan emosi ye.




Masa fiza berpantang Alhamdulillah, memang takda tekanan emosi langsung kalu berkaitan anak. Sebab anak-anak semua tak berjaga malam. Bangun malam just nak susu terus tido sampai ke pagi. Kekenyangan..


7. Boleh bekalkan Nutrisi pada badan

Kaji setiap kandungan set berpantang dan apa nutrisi yang diperlukan untuk ibu berpantang akan dapat.

Adakah hanya buang angin badan ?
Adakah hanya kecutkan Rahim sahaja ?
Adakah hanya banyakkan susu ?

Penting untuk tahu keperluan Ibu lepas bersalin ni. Lepas 9 bulan berkongsi zat dan nutrisi dengan si kecil dalam perut. Sekarang nak jaga keperluan baby melalui susu pula.

Nutrisi penting untuk recover balik sel-sel yang rosak dengan cukup protein harian. Dan susu badan terhasil dari Kalsium dan Protein. Belum lagi kira penghasilan darah lepas bersalin, kalu tak nanti akan jadi mudah pening dan rasa nak pitam. Keperluan kulit, Rahim, Organ , Tenaga dan emosi.


8. Jika tak habis?

Pastikan samada set yang dia ambil khas untuk berpantang sahaja ke. Jika tak habis makan apa jadi, buang je ke?

Banyak set khas untuk berpantang sahaja, habis je pantang memang tak lah nak makan kan. Makan Aiskrim lagi sedap.hikhik .

Jika susu nak banyakkan susu atau untuk tenaga nak kena beli ubat lain pula la kan.

Fiza dulu amik set yang boleh guna dari Mengandung, Terus sambung ke berpantang dan terus ke set menyusu. Sebab dalam set Mengandung ade dalam set Berpantang dan ade dalam set Menyusu. Just topup je mane yang habis. So sangat jimat Ok


FIZA AMIK SET BERPANTANG APA?


Mesti tertanya Tanya kan.

Fiza masa anak Sulung amik Set Basic Pantang sahaja. Time tu budget tak berapa nak ada tapi cube juga la kumpul untuk anak kan. Itupun, Susu badan Fiza sangat banyak dan Fiza tak rasa macam berpantang pun. Cergas je badan rasa.

Siap boleh tolong en suami kita cucuk satay. Sebab dapat banyak sangat tempahan time pantang tu.

Masa anak kedua fiza amik FULL SET PANTANG + JAMU. Memang best sangat badan tau. Lagi best dari anak pertama. Susu memang sama banyak lah tapi sebab anak dara kita jenis tak kuat susu so terpaksa bagi kata bang susu. Bengkak sangat dua-dua.

Abang mika terus naik berat badan masa Fiza bagi dia minum susu adik. Adik aisya sangat tak nak menyusu. Dia menyusu hanya untuk hilangkan lapar sahaja. Dan bukan nak “ngempeng” orang kata. Dan Adik aisya memang tak menangis malam atau meragam pun

Badan memang makin cergas dan yang paling best tiap hari fiza “Yak” dengan sangat cemerlang sampai berat dari 75kg turun ke 62kg dalam masa sebulan tau

Mak Fiza pun cakap muka fiza lebih berseri berbanding yang sulung dulu , maybe sebab kurus kot. Hikhik. 

Jom tengok Testimoni Set Bersalin Shaklee 

Fiza amik SET PREMIUM SHAKLEE dan Jamu Traditional. Nak tahu jamu apa kena lah whatsapp fiza cepat baru fiza share tau


Semoga para ibu semua bersedia lah yer dan semoga info ni dapat bantu sedikit sebanyak pencarian terbaik anda semua

Dapatkan set Shaklee terbaik dengan harga PROMO dari saya dan say share cara pemakana yang betul ketika mengandung dulu.



KENAPA PERLU BELI DENGAN FIZA?
Fiza akan consult setiap pelanggan bergantung pada masalah dan keperluan. Dan fiza akan pastikan pelanggan fiza akan dapat hasilnya selepas setiap pembelian. Fiza akan cuba bantu sehingga setiap masalah selesai.



Ingin dapatkan harga PROMO dari Fiza boleh whatsapp cepat ye 


Fiza Mahmod 
SMS/WhatsApp : +60133461846
Personal FB : Puan Fiza
Instagram: @cantiksihatfiza 

Post a Comment

0 Comments