Dr.Rajban Sigh : Vitamin Tak Boleh disamakan dengan Sebarang jenis ubat





Seorang doktor perubatan (geriatricians) yang merupakan pegawai medik pertama di bidang Geriatrik (Geriatric Specialist) di Kementerian Kesihatan Malaysia. 

Bidang Geriatrik ni kalau baru pertama kali dengar – adalah satu bidang fokusnya pada keperluan dan penjagaan kesihatan warga tua. Beliau juga adalah orang pertama yang menubuhkan wad pertama untuk warga emas serta seorang penulis buku bertajuk “Health, Wellness dan Sickness” 

Apa yang buat beliau lebih tershohor dan dikenali ramai adalah, beliau adalah doktor “on air”. Selalu ke udara di Fly.Fm untuk menjawab pertanyaan pemanggil yang nak tahu lanjut tentang persoalan kesihatan. 

Hebat kan? 
Kata-kata beliau pada hari itu yang saya paling ingat ialah, 

“Doctor is not da right person to be asked about nutritions. We spent 6 hours time per day only to learn about drugs and how to cure disease (not focusing on prevention). All of you here are much better than me to talk about suplements.” 

Lansung tak ego dan mengakui sendiri bahawasanya bidang kedoktoran dan nutrisi adalah sangat berbeza. Lepas tu dia minta maaf kalau ada doktor dalam dewan kami tu which dia tau memang ramai. Kami yang beramai-rami dalam dewan tu berbaur perasaan. 

In fact, saya sendiri pun rasa sangat sebak sebab akhirnya dapat dengar sendiri penghargaan begitu daripada seorang doktor yang bukan calang-calang. Kami tahu, kami tak ada title doktor, tapi niat kami adalah untuk “building a better health”

Kalau tengok beliau, memang tak nampak pun macam warga emas. Siap pesan lagi kalau nak makan “healthy nasi lemak”, nasi tak boleh menggunung dan timun kena banyak! hehehe.. kelakar 


Ini ape yang telah dicerikan sendiri oleh Dr Rajban Sigh, 



KENAPA PERLU BELI DENGAN FIZA?
Fiza akan consult setiap pelanggan bergantung pada masalah dan keperluan. Dan fiza akan pastikan pelanggan fiza akan dapat hasilnya selepas setiap pembelian. Fiza akan cuba bantu sehingga setiap masalah selesai.


Ingin dapatkan harga PROMO dari Fiza boleh whatsapp cepat ye

Fiza Mahmod 
SMS/WhatsApp : +60133461846
Personal FB : Puan Fiza
Instagram: @cantiksihatfiza


Post a Comment

0 Comments