Susu Meriah : Tips Susu banyak selepas bersalin


Setiap ibu menyusu ada cabaran dugaan tersendiri dan ada yang tiada masalah langsung. So rezeki masing-masing



Tapi jika ada masalah jangan mudah berputus asa sebab itulah PAHALA besar kita untuk besarkan Khalifah ALLAH ni. Pengorbanan seorang ibu

Fiza akan ceritakan pengalaman fiza sendiri terutama ANAK SULUNG fiza dulu. sebab dia sangat kuat menyusu tau.


KELAHIRAN ASYRAFF MIKHAIL

Lepas mika dilahirkan di Hospital Ampang dulu, Memang as new mother tak tahu cara nak menyusu kan. Tapi sebab selalu tengok omak den menyusu kan adik-adik so kita cubalah.

Di tambah pula, penggalian ilmu selama beberapa bulan sebelum bersalin banyak juga membantu. Susu badan tidak lah terus mencurah-curah bak air paip pun.

Tapi still ada tapi tak banyak. 
Terus kan penyusuan setiap jam tau. sebab fiza nak galakkan susu tu keluar

Jangan dilupa PEMAKANAN & EMOSI IBU pun sama penting untuk menggalakkan susu kuar nanti



Tips susu keluar selepas bersalin

Perlu ke Supplement?




1. Emosi Tenang dan Selesa
 ❤ Emosi kena jaga, sebab jika stress sebab susu tak keluar ke, stress masalah ke memang akan menggangu pengeluaran susu ye

2. Kerapkan Penyusuan setiap jam atau 2 jam
 ❤ Supply & Demand , Susu hanya akan keluar jika ada permintaan. Ada permintaan adalah pengeluaran

3. Makan makanan berkhasiat untuk beri Nutrisi pada badan
 ❤ Badan ibu bersalin ni perlukan nutrisi untuk pulih. Ditambah pula KILANG SUSU  terdiri dari Protein dan Kalsium. 
 ❤ Protein diperlukan juga untuk baiki sel tisu yang rosak dari proses bersalin berlaku (Kulit koyak dijahit, Organ rahim yang lemah dll). Ditambah lagi keperluan protein untuk pengeluaran susu lagi
 ❤ Kalsium pula jika tak cukup untuk penghasilan susu, maka kalsium akan diambil dari tulang dan gigi si ibu. sebab tu nanti mulalah sakit pinggang la, gigi longgar lah. Petanda kurang kalsium



Dari pengalaman saya sendiri memang sangat perlu, sebab selepas bersalinkan mika memang luka bersalin saya cepat sembuh dan selepas pulang kerumah hari ke2 bersalin. 

SUSU BADAN SAYA MELIMPAH (Macam Empangan Pecah je rasa)
Baju selalu basah dan sampaikan mika minum susu xcukup nafas sebab terlalu banyak

Saya sangat galakkan amik SET BERPANTANG yang sekali dengan SET MENYUSU. So memang tak membazir sebab lepas je habis berpantang sambung terus untuk menyusu set tu



SET LENGKAP SET PENYUSUAN MERIAH



💗 Vitalea Iron

Vitalea ni sejenis multivitamin, lengkap dengan 28 jenis vitamin. Dalam vitalea juga ada iron atau zat besi yang membantu pembentukan sel darah merah. 
Pengambilan supplement zat besi membantu ibu mengekalkan hb dan membantu mengelakkan kekurangan zat besi pada anak.
Vitalea membantu melengkapkan vitamin yang diperlukan oleh badan. Badan juga akan berfungsi dengan lebih baik jika mendapat zat yang mencukupi.
Untuk Ibu Lepas bersalin , vitamin ni sangat PENTING. Biasa kalu keluar dari wad pun memang akan dibekalkan supplement Iron ni untuk ganti balik darah yang banyak keluar masa bersalin. 
Jangan Lupa makan tau!!!


💗 B-Complex

Mengandungi 8 jenis vitamin B. B1, B2, B3, B6, biotin dan asid pantotenik membantu badan menukarkan protein, lemak dan karbohidrat kepada tenaga menjadikan badan kita lebih cergas.
Asid folik dan vtamin B12 membantu dalam pembentukan sel-sel darah merah di dalam tubuh. Bila sel darah merah cukup, oksigen dapat diangkut ke seluruh badan dengan lebih optimum, jadi, kita tak de lah rasa penat sangat kan.
Dan paling penting, B-complex akan buat kita tenang atau kurangkan stress dan boleh elakkan Meroyan. Bila stress dan tak tenang nanti akan ganggu pengeluaran susu juga
Dan Biasanya memang pihak hospital akan sediakan utk bekalan kita masa keluar dari wad. Bergantung pada stok juga rasenya. sebab ada juga yang tak dapat
💗 Ostematrix
Ostematrix ni adalah pil kalsium shaklee, dilengkapi dengan vitamin D dan magnesium untuk memudahkan penyerapan kalsium ke dalam badan. Baby memerlukan banyak kalsium bagi pembentukan tulang untuk pembesaran.
Jadi, kalau kita tak ambil kalsium yang cukup, badan kita akan guna kalsium dari tulang dan gigi ibu untuk cukupkan keperluan baby. Sebab tu lah, ada ibu yang mudah berasa ngilu pada gigi, gigi goyang atau gigi tercabut setelah berjaya menyusukan anak.
Kalau kita tak ambil kalsium yang cukup sepanjang proses penyusuan pun bahaya jugak tau, sebab nanti kalsium dari tulang akan diserap menyebabkan kita berisiko untuk mendapat tulang rapuh (tulang mudah patah), jadi bongkok dan osteoporsis. Jadi, awal-awal lagi kita kena jaga tulang kita ni ye.


💗 Vitamin C

Vita C membantu meningkatkan sistem imuniti badan. Makan vita c untuk elakkan ibu daripada demam. Baby pun akan dapat jugak kebaikan vitamin C yang ibu makan ni.
Kulit ibu juga akan jadi makin cantik bila amal makan vita c ni sebab vita c dia merangsang penghasilan kolagen semualjadi badan. Vita C juga membantu cepat sembuhkan luka, tambah-tambah kalau baby dah pandai menggigit.

💗 Omega Guard
Omega guard mengandungi DHA, EPA dan ALA yang berfungsi membantu sel otak kita nak berhubung antara satu sama lain. Kekurangan Omega 3 ni boleh buat seseorang jadi depress dan tak de mood je sebab ia mengganggu serotonin & dopamin.
Kebaikan DHA juga membantu perkembangan otak anak dan mengelakkan anak dari jadi hyperaktif.
Selain dari itu, Boleh tingkatkan Immun Sistem badan untuk Ibu dan juga Baby yang menyusu. Dan paling penting dia boleh Bakar Kalori tau. Boleh kurus dan sihat gitu
💗 ESP
ESP ni bantu kita jadi lebih bertenaga dan elakkan kita asyik lapar nak makan je. ESP juga bantu pekatkan susu badan. Baby mudah kenyang bila minum susu dan tidur dengan lebih nyenyak. Kelebihan susu badan ni, susu mudah dihadam. Bila mudah hadam, baby asyik nak menyusu je kan. Jadi, bila susu kita pekat, baby akan cepat kenyang.
ESP kaya dengan protein, iaitu salah satu komponen penting air susu. Dengan pengambilan protein yang cukup dan berkualiti, baby pun akan mendapat susu badan yang lebih berkualiti.
Bila kita ambil protein yang berkualiti, sel badan yang baru dihasilkan juga lebih berkualiti. Kulit akan jadi lebih cantik, stretch mark makin kurang dan luka pun cepat sembuh. Rambut juga akan jadi lebih kuat dan cantik.
💗 Alfafa Complex
Alfalfa complex ni terdiri daripada multimineral dan signature produk shaklee. Alfalfa bertindak sebagai milkbooster membantu memperbanyakkan susu badan. Alfalfa juga membantu merapatkan dan menyihatkan rahim ibu. Ada yang panggil alfalfa ni jamu moden.


Alhamdulillah, jika based pada pengalaman fiza. Susu memang makin banyak dan meriah. Anak punmakin bobot. Alhamdulilah

Tak Sempat nak merasa Bangun malam anak menangis nak menyusu ke, Anak menangis takcukup susu ke

Mahal ke?
Set Menyusu ni dari set Berpantang yang fiza amik. So memang tak membazir sebab memang berterusan pakai. Brbanding produk jamu yg lain , habis je pantang. Tak habis  lagi dah kena buang dan kalu nk susu banyak kena beli lain plak

tak ke membazir tue?


KENAPA PERLU BELI DENGAN FIZA?
Fiza akan consult setiap pelanggan bergantung pada masalah dan keperluan. Dan fiza akan pastikan pelanggan fiza akan dapat hasilnya selepas setiap pembelian. Fiza akan cuba bantu sehingga setiap masalah selesai.


Ingin dapatkan harga PROMO dari Fiza boleh whatsapp cepat ye

Fiza Mahmod 
SMS/WhatsApp : +60133461846
Personal FB : Puan Fiza
Instagram: @cantiksihatfiza






Post a Comment

0 Comments