ESP: Sumber Protein Shaklee. Betul ke Bagus???

Bismillah dan Assalamualaikum.


Ramai tertanya -tanya bagus ke makan ESP shaklee ni?
Ada yang kata Soya ni tak bagus , boleh dapat kanser payudara dan lain-lain.


Ini kerana di dalam produk soya ada mengandungi Phytoestrogen yang seakan akan hormon estrogen.


Oleh kerana hormon estrogen boleh merangsang pembentukan sel-sel kanser, maka ramai yang terus beranggapan demikian. Tetapi sejauh manakah kebenarannya?


“Walaupun dalam ujikaji di makmal, phtoestrogens boleh merangsang sel kanser tetapi dalam kajian klinikal ramai saintis gagal membuktikannya. Malah ada kajian klinikal yang mendapati pengamalan produk makanan berasaskan soya boleh merendahkan kebarangkalian mendapat kanser payudara”. – Dr.Zubaidi


Pada tahun 2009 di China, para saintis telah menjalankan kajian berdasarkan data lebih 5000 orang wanita Cina yang telah didiagnosis dengan kanser payudara dalam kajian Shanghai Breast Cancer Survival, mendapati bahawa soya merendahkan risiko untuk mendapat semula kanser payudara yang telah dirawat.- The Journal of the American Medical Association


Satu lagi kajian klinikal telah dijalankan oleh Yayasan Penyelidikan Kesihatan Awam Tokyo, di bawah Kumpulan Penyelidikan Bakteria Asid Laktik dan Kanser Payudara, mendapati pemakanan yang berasakan soya mampu mengurangkan risiko terjadinya kanser payudara di kalangan wanita.


“Ini terbukti kerana komponen di dalam makanan yang berasaskan soya dan LcS mempunyai fungsi yang boleh melindungi daripada kanser payudaradan sekali gus mengatasi masalah kesihatan di kalangan mereka yang mengambilnya”. – Dr. Masakazu Toi, Universiti Kyoto.


Berdasarkan kenyataan di atas yang dipetik dalam beberapa laporan, pemakanan produk berasaskan kacang soya bukanlah sebab dan punca terjadinya kanser.





ESP - Energizing Soy Protein Shaklee

Adalah sumber protein dari Soya Non-GMO
❤ Paling penting untuk nyatakan pentingnya NON-GMO kerana ianya adalah soya yang tidak diubah secara genetik dalam memproses soya shaklee

❤ Tiada perasa tambahan, Tiada pewarna tambahan dan tiada Gula tambahan

❤ Rendah Glisemik Indek 
    💦 minuman yang tidak naikkan paras gula secara cepat, ia akan naik secara slow
    💦 Akan buatkan lambat lapar sebab rendah GI
    💦 Nasi putih, roti gardenia GI , maka kita akan cepat rasa lapar semula

❤ Dijamin Organik 100%

❤ Sangat Rendah lemak, dan mengandungi Lemak baik HDL sahaja.
    💦 Sangat perlu HDL sebb ia transport lemak jahat singkir dari badan
    💦 Kurang HDL boleh sebabkan hormon tidak subur, masalah jantung dan saluran darah tidak sihat


   

COntoh lain makanan GMO adalah seperti Buah tembikai yang ade biji putih tu bermakna ianya GMO sebb guna baja kimia yng telah diubah suai untuk cepatkan pengeluaran buahan


Sayuran dan buahan sekarang ni pun kebayakkan adalah GMO sebab menggunakan bahan baja dan racun sintetik untuk menggalakkan pengeluaran buah dan menepati saiz yang di ingini.


So anda yakin ke semua yang anda makan adalah selamat?


Setiap hidangan ESP hanya 3 sudu sehari sahaja bersamaan 14g protein
Keperluan badan manusia secara purata adalah 46g -56g atau 0.8g setiap KG badan kita



Keperluan protein lain kita akan dapat melalui pemakanan seperti ayam, tempe, ikan dan lain-lain. Tapi keperluan protein adalah berbeza seperti ibu mengandung dan warga tua biasanya memerlukan protein yang lebih


ESP boleh rosakkan buah pinggang ke?

Ramai juga yang tanya soalan ni.
Pertama kena faham apa penyebab masalah kepada penyebab sakit buah pinggang.


Soya terutama esp tidak mendatangkan sebarang mudarat pada buah pinggang melainkan , dia tidak tahu dia mengalami masalah buah pinggang.


Untuk pesakit buah pinggang biasanya doktor sendiri sarankan supaya ambil pemakanan sumber protein dengan kadar rendah sahaja.


Antara Golongan yang memerlukan protein








Testimoni Berjaya !!!







KENAPA PERLU BELI DENGAN FIZA?
Fiza akan consult setiap pelanggan bergantung pada masalah dan keperluan. Dan fiza akan pastikan pelanggan fiza akan dapat hasilnya selepas setiap pembelian. Fiza akan cuba bantu sehingga setiap masalah selesai.


Ingin dapatkan harga PROMO dari Fiza boleh whatsapp cepat ye

Fiza Mahmod 
SMS/WhatsApp  👉 +60133461846
FB Page ðŸ‘‰ Cantik Sihat By Fiza
Personal FB ðŸ‘‰  Puan Fiza
Instagram ðŸ‘‰  @byfizamahmod

Post a Comment

0 Comments